• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Låna 600 tusen på Advisa?

Gummianka

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
25 Oktober 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Väntar tills imorrn, kanske Forex el nån hör av sej. 8 st rasa in direkt mer el mindre sen hare varit tyst.
Lutar mot Collector, 472k med 7,81% och dom sållar sej till dom som betalar ut snabbt. Inte normalsnabbt som vissa har.. Antar det innebär minstkrångel oxå. Vill få bort Klarna, Ferratum å liknande som kostar mkt /mån. Har säkert 300k i sånna lån..sen betala av lite på Rememberlånet jag redan har med rätt hög ränta.
Läste att Forex kräver medsökande över 400tkr.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gummianka

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
25 Oktober 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Blev sjukt peppad av detta inlägget. Trodde inte man kunde få låna så mycket utan medsökande. Har alltid fegat och sökt mindre belopp än vad jag egentligen behövt för jag trodde det såg ”illa” ut att söka så mycket. Men du har bevisat motsatsen. Är ju jäkligt smart att söka högsta belopp och sen luta sig tillbaka och se vad man får. Du har ju fått bra erbjudanden trots rätt mycket i blanco. :)
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Ja, via Advisa, första gången jag anvönder dom, väldigt lint Lendo. Jo, klickar man på varje erbjudande får man lite mer info och på Svea som erbjöd 60k står det under Komplettering "Ingen komplettering behövs". På alla andra står det Komplettering bara. Vet ej om det är en överskrift och ev krav skrivs då under som hos Svea el om det menas att Komplettering behövs i någon form men att banken då frågar mer specifikt om man väl accepterar. Nån som vet mer? Collector tex, hur är dom? Dom ligger bäst till med hög summa å rel låg ränta. Nekar dom om man börjar räkna opp sånna här som Klarna, Betalkoll, Tryggkredit, Ferratum mf om dom kräver att lösa åt en?

Komplettering med fet text hos Advisa är endast en rubrik. Där under kan långivarna skriva vad de vill. Svea ville väl vara extra tydliga då de väldigt ofta har lösenkrav.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Ja ja har ju inte tackat ja till nåt än och vet inte hur hårda alla är på lösenkrav? Vill gärna höra lite folk som har erfarenhet, tex betalar Collector ut å låter mej lösa lånen själv? Vet att Remember skiter i vad personen gör med pengarna trots man angett att manskall lösa andra lån. Fler som gör så?
Me tanke på mitt stora underskott pga alla större smslån och inte såå extremt hög lön så borde många här inne med lite lägre underskott å som har 600k el mer i årslön säkert få lån på närmare 600k via Advisa. Hoppas jag slipper redovisa vilka lån som skall lösas då jag väl väljer aktör..
 

Gummianka

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
25 Oktober 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Ja ja har ju inte tackat ja till nåt än och vet inte hur hårda alla är på lösenkrav? Vill gärna höra lite folk som har erfarenhet, tex betalar Collector ut å låter mej lösa lånen själv? Vet att Remember skiter i vad personen gör med pengarna trots man angett att manskall lösa andra lån. Fler som gör så?
Me tanke på mitt stora underskott pga alla större smslån och inte såå extremt hög lön så borde många här inne med lite lägre underskott å som har 600k el mer i årslön säkert få lån på närmare 600k via Advisa. Hoppas jag slipper redovisa vilka lån som skall lösas då jag väl väljer aktör..
Jag har haft lån hos de flesta och enda lösenkrav jag fått är av sevenday.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Ansökte hos Advisa i somras och de var efter det på mig som en igel. Via epost, sms och mail. Fick kontakta Advisa tre gånger och be dem snällt men bestämt att sluta skicka info och reklam till mig. Så svar ja på din fråga.

Ringer Advisa en massvis efter man gjort en ansökan och skickar de reklam på post? Vet att Lendo har gjort det historiskt i varje fall.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Blev sjukt peppad av detta inlägget. Trodde inte man kunde få låna så mycket utan medsökande. Har alltid fegat och sökt mindre belopp än vad jag egentligen behövt för jag trodde det såg ”illa” ut att söka så mycket. Men du har bevisat motsatsen. Är ju jäkligt smart att söka högsta belopp och sen luta sig tillbaka och se vad man får. Du har ju fått bra erbjudanden trots rätt mycket i blanco. :)

Exakt!
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
En annan grej jag märkte medans jag fyllde i ansökan hos Advisa var tex att då jag fyllde i vilket år jag blev anställd, så kom det upp en ruta som säger att jag har lång anställning och har goda möjligheter att bli beviljad beloppet. Å det är innan man trycker "Skicka ansökan". Nu sökte jag ju max och fick rel stlra belopp ändå.. En faktor som verkar ha rätt stor betydelse vid en ansökan. Ett tips bara.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp